Την Τρίτη 25/02/2025 στο πλαίσιο της καλλιέργειας κλίματος σεβασμού, ενσυναίσθησης και
αποδοχής της ετερότητας, και με στόχο την ενίσχυση των θετικών σχέσεων μεταξύ
μαθητών/τριών, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας βιωματικό εργαστήριο με θέμα τον
σχολικό και διαδικτυακό εκφοβισμό. Η δράση οργανώθηκε από ομάδα εκπαιδευτικών, με την
καθοδήγηση της κλινικής ψυχολόγου, κας Κωνσταντίνας Μπάκα, με σκοπό την ενημέρωση,
ευαισθητοποίηση και ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών σε ζητήματα που σχετίζονται με
την πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων αποκλεισμού, επιθετικότητας και βίας.
Το εργαστήριο περιελάμβανε παρουσίαση εννοιών σχετικών με τον σχολικό και τον διαδικτυακό
εκφοβισμό (ορισμοί, μορφές, εμπλεκόμενα πρόσωπα, βασικά χαρακτηριστικά) και την ανάλυση
μελετών περίπτωσης, με ιστορίες βασισμένες σε αληθοφανή σενάρια εκφοβισμού. Ακολούθησε
ομαδική συζήτηση και καθοδηγούμενος διάλογος, με τη βοήθεια ερωτήσεων που στόχευαν
στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, της ενσυναίσθησης και της αναγνώρισης των
ενεργητικών και παθητικών ρόλων σε τέτοιες καταστάσεις. Παρουσιάστηκαν τρόποι αντίδρασης
και προτεινόμενες λύσεις από τους μαθητές/τριες, ενώ έγινε αναφορά σε επίσημους φορείς και
εργαλεία αντιμετώπισης, όπως η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και η εφαρμογή “Take it
Down”. Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με συζήτηση ανατροφοδότησης και αξιολόγηση της
δράσης από τους συμμετέχοντες.
Η ανταπόκριση των μαθητών/τριών ήταν ιδιαίτερα θετική. Από τα σχόλιά τους προέκυψε ότι η
εμπλοκή τους με τα παραδείγματα και τη συζήτηση τούς βοήθησε να κατανοήσουν βαθύτερα
την έννοια του εκφοβισμού και τη σημασία της παρέμβασης. Μέσα από την κοινή αυτή
εμπειρία, αναδείχθηκε η σημασία της αποδοχής του άλλου, της αναγνώρισης της
διαφορετικότητας και της ενίσχυσης της συνοχής της σχολικής κοινότητας. Το σχολείο μας
συνεχίζει να υποστηρίζει δράσεις που προάγουν την ψυχική ανθεκτικότητα, τη συναισθηματική
ασφάλεια και την πολιτειότητα, με επίκεντρο τον σεβασμό της ταυτότητας κάθε παιδιού.

